Rabu, 26 Februari 2014

Coretan e.m.a.s. ~ Weekend Travel Kuala Lumpur --> Putrajaya --> Melaka --> Serdang -- > Seri Kembangan --> Putrajaya

20 - 23.Februari.2014

Alhamdulillah... Diberi kesempatan meluangkan masa bersama saudara iaitu pasangan dari Bandung, Indonesia... Banyak cerita yang kami kongsi bersama-sama...

Malaysia dilanda kemarau dan cuaca agak panas membahang. Emas sendiri pun x tahan panas ni... Walau emas ni tinggal di Malaysia, tapi x semua tempat emas dah lawati. Hehehe... Ini umpama kesempatan jalan-jalan di tanah air sendiri.

Pada mulanya, aa cadangkan kami jalan-jalan ke Singapura. Cuma emas takut x dang masa dan penat. Aa cadangkan kami ke Melaka. Untuk tidak menghampakan perasaan aa dan teteh, aku bersetuju. Seawal pagi, emas tunggu aa dan teteh di Putrajaya Sentral. Kesian kat aa dan teteh, terpaksa datang sendiri ke sini. Agak penat mahu drive di jalan Putrajaya <--> Kuala Lumpur yang banyak kenderaan tu.. Sementara menunggu mereka, emas dihiburkan dengan hembusan bayu yang segar. Alhamdulillah, bayu di Putrajaya yang masih suci... Semoga emas akan sentiasa dikunjungi dengan bayu yang permai...

Banyak kenangan yang tercipta... Rasanya mereka seperti saudara emas yang tinggal jauh. Cuma, jarak tidak memisahkan kami. Mulanya memanglah agak kekok untuk menyesuaikan diri agar menyenangkan hati mereka. Tapi emas yakin, komunikasi adalah medium terbaik. Hehehe... Sakit rahang ni asyik bercakap jer. Hahaha...

Semasa terakhir kali menghantar aa dan teteh di Putrajaya Sentral kerana mereka langsung ke KLIA, air mata emas tak dapat ditahan-tahan. Rasa sayang sama mereka... Semoga ikatan ukhwah ini akan kekal selama-lamanya. In shaa Allah, amin... 






















0 ulasan

Sabtu, 22 Februari 2014

Coretan e.m.a.s. ~ @ Melaka

22.Feb.2014 (Sabtu), 3.51 ptg

0 ulasan

Isnin, 17 Februari 2014

Coretan e.m.a.s. ~ Diva Group Hangout

15.Feb.2014 (Jumaat), 8.30 mlm
Alamanda Putrajaya

---Akhirnya dapat berkumpul 4 orang! :D

0 ulasan

Coretan e.m.a.s. ~ Menjamu Selera di Restoran Mohd Chan Abdullah, Bandar Baru Bangi

15.Feb.2014 (Sabtu), 8.30 mlm -- with 2 my lovely sister ♡♥♡

0 ulasan

Coretan e.m.a.s. ~ Cantiknya Cahaya Bulan Di Balik Tirai Jendela

16.Februari.2014 (Ahad), 6.30 pagi

Wow... Tetiba emas terpandang bulan 14 di balik sliding door. Indah betul ni... Alhamdulillah kerana diberi kesempatan menikmati keindahan ini... :)

0 ulasan

Coretan e.m.a.s. ~ Aktiviti Mengait Benang Bulu Sebagai Terapi Tekanan/Stress

16.Feb.2014 (Ahad), 1.00 tengah hari

Lepas hantar si anum dan si sikin di stesen komuter Serdang, emas singgah di Minlon. Melilau-lilau cadangnya mahu mencari benang kait. Hehehe... Dah lama tak lakukan aktiviti ni. Best ni menyulam masa menguburkan gundah gulana. Kait kait kait... :D

0 ulasan

Coretan e.m.a.s. ~ Doa Hilang Tekanan/Stress

My ex boss hantar doa ni sebagai ingatan yang sedang betul-betul sarat dengan tekanan... Hinggakan otak pun boleh kebas. In shaa Allah, kita adalah natijah daripada apa yang kita fikirkan terhadap diri sendiri...

0 ulasan

Khamis, 13 Februari 2014

Coretan e.m.a.s. ~ Second Service Placement

13.Feb.2014 (Thursday), 6.46 pm

Title: New Placement
Goal: 'happening'
Current Situation: 'fening'

Status Update
························
Period of Time: 12.12.2013 - 13.2.2014
Total Days: 64 days
Status: 'ffffhening'
Cause: Workload overdose
Impact: Psychology uncertainty

Action:
···········
1. <blank>
2. <blank>
3. <blank>

0 ulasan

Ahad, 9 Februari 2014

Coretan e.m.a.s. ~ Sometime in times

9.Feb.2014 (Ahad), 7.00 mlm

A lovely evening lepaking somewhere outside from home in Putrajaya... :-)

A deep far in my heart pray tat allahyarhamah Angah will be peaceful in jannah. Amin... Sadly, I'm not beside her at her very last breath. My appologies Abah because not treat your sister in a good way. Turn back memories, when i have time to meet her, she always hug me like i really somebody to her. How sincerely her to love her niece. May Allah placed her in jannah. Amin ya rabbal alamin...


0 ulasan

Coretan e.m.a.s. ~ Something that make me smile

9.Feb.2014 (Ahad), 4.26 petang

Duk sedang emas mencari-cari jadual dpa untuk menulis artikel penerbitan majalah, emas terjumpa gambar ni... Tercuit sebentar melihat keletah lepas. Hehehe...

0 ulasan

Coretan e.m.a.s. ~ Seusai Istirehat. Sebuah Novel MAGIS karya Ramlee Awang Murshid

9.Feb.2014 (Ahad), 1.30 tgh.

Rehatkan minda dengan menelusuri sebuah perjalanan maya... :D

RAM umpama sudah hilang sengatnya... Mungkin produce more quantity compared quality... 


0 ulasan
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...