Jumaat, 27 Julai 2012

Cerita Ramadhan Hari Keenam

Hari ni rasa penatnyer lah... Rushing with early meeting and raised up with a few new things that urgently need to response. Dah lah badan tak berapa sihat. Sakit belakang dan pinggang menggigit2. Tapi saya masih ingat lagi perbualan dengan teman sayang. Katanya tak apa lah sakit pun, sakit kan penghapus dosa. Insya-Allah, semoga Allah menghapuskan segala dosa-dosa saya. Amien...

Hari ni saya ada rawatan akupuntur kali ke-5 di Hospital Putrajaya. Masa kena cucuk jarum tu entahlah tak tahu nak describe. Pengamal perubatan tu akan tanya, "rasa ke tak?" Kalau tak rasa, dia akan cucuk lagi bagi rasa. Sampai rasa kebas dan sengal masa kene cucuk. Mujur pengamal perubatan dan nurse kat situ mesra dan buat keje betul-betul. Hehehe... Cuma jam baru nak hampir pukul 5, mereka dah bersiap-siap nak balik dah.

Ada lagi sesi seterusnya bila badan saya dah rasa ok sikit dengan rawatan tu. Tapi boss dah bising dah, asyik mintak keluar untuk buat rawatan jer. Erm... Tak tahulah, saya dibayar untuk bekerja, tapi waktu kerja saya kadang2 melebihi waktu punch out. Tapi adakah majikan concern betapa sakitnya yang saya sedang tanggung. Nak tarik pintu untuk bukak pintu pun, tangan ni tak berdaya, apatah lagi nak angkat berat. Alhamdulillah, Allah dah bagi banyak nikmat kepada saya. Sebelum saya sakit macam sekarang, berat2 tu remeh jer bagi saya, akan saya usaha sedaya tenaga. Tapi sekarang... :-)

Hari ni ramadhan ke-6. Nak masak pun rasa berat jer. Erm... Beli nasi kerabu kosong kat bawah rumah lebah, tengok lauk tak ada selera. Tapi tak lengkap ni, kena ada lauk jugak. Erm... Ikan aye ada dalam peti ais, buat kuah singgang dan goreng sayur jer lah.. Tarra!! Dah siap. Sambil memasak sambil loud speaker dengan mak sue...

Ya Allah, semoga ramadhan saya kali ini adalah yang terbaik dari sebelum ini. Amien... :-)



0 ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...