Jumaat, 31 Januari 2014

Coretan e.m.a.s. ~ Sempena cuti tahun baharu thionghua

31.Jan.2014, 5.30 pagi: trafik bergerak dengan sangat perlahan di lebuhraya gombak-karak... Erkkk...

0 ulasan

Rabu, 29 Januari 2014

Coretan e.m.a.s. ~ Hidup bukan mimpi dan mimpi itu tidak nyata

29.Jan.2014 (Rabu), 10.30 mlm

Selalu menghargai dan bersyukur... Alhamdulillah...
Selagi hayat bernama hidup, selagi itu juga mimpi tak sentiasa indah... Selama bunga mekar tak semua berbau harum... Sesuaikanlah setiap hirup nafas dengan di bumi mana yang dipijak..

0 ulasan

Coretan e.m.a.s. ~ Majlis Perutusan Tahun Baharu bersama YB Menteri Jabatan Perpaduan Negara dan Integrasi Nasional Tahun 2014

27.Jan.2014 (Isnin), 7.00 pagi 1.00 tengah hari
Auditorium Kompleks E, Putrajaya

Harapan emas semoga Jabatan ini seiring atau lebih baik daripada agensi Perkhidmatan Awam yang lain dari semua sudut teras utama penyampaian perkhidmatan... 

Antara duit dan rezeki, yang mana tuan/puan pilih? Jika rezeki, nilai keberkatan menjadi matlamat utama agar rezeki yang diperolehi lebih berkat untuk disampaikan kepada keluarga... 

Government nowadays not as usual...

Tangisan kedua emas terjatuh di tanah ini...


0 ulasan

Coretan e.m.a.s. ~ Bumper packet patah dilanggar dari belakang

25.Jan.2014 (Sabtu), 12.30 tengah hari

0 ulasan

Coretan e.m.a.s. ~ Selamat Tinggal MAMPU

9.Jan.2014 (Khamis), 12.30 tengah hari

Kenangan lama yang terabadi indah di salah satu bahagian hidup emas... Terima kasih ada indah dan pedihnya... Namun, segala-galanya adalah masa silam dan in shaa Allah, kebaikan untuk masa hadapan. Amin...

0 ulasan

Sabtu, 18 Januari 2014

Coretan e.m.a.s. ~ Sarapan ibu kayu rebus gaul nyior

18.Jan.2014 (Sabtu), 10.30 pagi

Waaa.... Alhamdulillah... Bestnyer bersenang-senang cam gini kat rumah. Ubi kayu rebus gaul nyior... Minum dengan kopi panas. Perghhh... Terima kasih Allah for the moment in time <3.

0 ulasan

Jumaat, 17 Januari 2014

Coretan e.m.a.s. ~ Jangan terlalu mendongak muka ke atas, dan jangan pula menunduk muka terlalu rendah. Tolehkanlah wajah secara bersederhana mengikut darjah kesesuaian

16.01.2014 (Jumaat), 2.00 ptg.

Tiba-tiba rasa sedih... Dulu pangkat dia tinggi melangit. Yelah... Orang pangkat tinggi kan, semua orang hormat. Lagi-lagilah dia bekeng lain macam.. Erm.. Hari berganti hari, dia masih juga dengan sikap dia tu.. Tiba-tiba ada satu insiden yang mana dia main hentam jer, orang mulai berpakat boikot dia. Dia tak dapat raih keyakinan orang bawah lagi. Hingga sekarang, dia cuba mempromosikan diri sendiri bahawa dia tetap utuh seperti sebelum ini. Namun dia lupa, sebenarnya semua ini bukan pasal dia, tetapi pasal sekeliling dia..

Jangan terlalu mendongak muka ke atas, dan jangan pula menunduk muka terlalu rendah. Tolehkanlah wajah secara bersederhana mengikut darjah kesesuaian.

Jangan ditanya apa jasa negara kepada kamu, tapi tanyalah apa jasa baktimu kepada negara ini.

0 ulasan

Coretan e.m.a.s. ~ Beryl's Chocolate Wonderland, Serdang, Selangor

12.01.2014 (Selasa)

0 ulasan

Coretan e.m.a.s. ~ wiwi kena langgar lagi

12.01.2014 (Selasa)

0 ulasan

Khamis, 2 Januari 2014

Coretan e.m.a.s. ~ Chocolate Heaven Cake at Kafe La Manila, Taman Megah, Petaling Jaya

2.Jan.2014 (Khamis), 7.00 petang

Kek kegemaran kedua emas selepas Pineapple Carrot Cake ~ Chocolate Heaven Cake. Rasa dark coklatnya amat tegar dengan kebagusan adunan walnut yang rangup... Walau bertahun-tahun dah berlalu, masih jelas di ingatan keistimewaan rasanya dalam setiap kunyahan... Ohhh so yummy!

0 ulasan

Coretan e.m.a.s. ~ Selamat hari lahir adindaku...

1.1.2014 (Rabu)

Akhirnya... Setelah bertahun-tahun hasrat kita berkehendak sangat, akhirnya tertunai jugak! Capek long taq kayuh wiwi... Its goin to be ur turn for next. Yeayyy! Cant wait :P kesian kat sis anum sebab x dapat join. Si sikin lak, rezeki besor ler... Hehehe...

Jue, kelakor seh! Credit to deq nor acting as photographer :P

Adindaku Julidawati binti Awang,

Selamat hari lahir... Semoga peroleh lebih kebahagiaan, lebih ketenangan, lebih kedamaian, lebih kejayaan, lebih untung, diberkahi di dunia dan akhirat. Semoga juga segala hajat ditunaikan Allah. Amin ya Rabbal Alamin... ------ with love Big Sister.

Selamat hari lahir adindaku...

0 ulasan
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...